Hradecká konzervatoř pro lektory kreativního učení 3.ročník
Podzim / Zima 2025
4.–5. října
Komunikační a prezentační dovednosti
11.–12. října
Lektorské dovednosti
29.–30. listopadu
Hlasový projev a hlasová technika
13. prosince
Technologie při výuce, interaktivní a moderní techniky
14. prosince
Základy psychologie učení pro praxi
Místo konání
Hradec Králové
Dotovaná cena
2.000,- Kč (celkem za celý vzdělávací cyklus / podpořeno Královéhradeckým krajem)
Anotace
Vzdělávací cyklus seminářů zaměřený na rozvoj lektorských, prezentačních, mluvních a komunikačních dovedností a dále na rozvoj kompetencí pro výuku a přípravu vzdělávacího programu včetně využití interaktivních a moderních technik s ohledem na zapojení principů kreativního učení do výuky.
Je určen umělcům a pracovníkům kulturních a kreativních oborů, kteří jsou nebo se chystají být lektory kreativního učení. U umělců bude přínosem nabytí a rozvoj uvedených kompetencí, díky kterým si rozšíří možnosti svého uplatnění v rámci tzv. druhé kariéry.
- Projekt je rozvržen na období podzim/zima 2025.
- Vzdělávání bude probíhat prezenční formou a víkendových seminářů.
- Absolventi obdrží osvědčení.
- Konzervatoř se skládá z pěti samostatných tematických bloků.
Obsah
1. tematický blok: Komunikační a prezentační dovednosti
- Oční kontakt, mimika, gestikulace, postoj a pohyb
- Obtížní účastníci na kurzu a co s nimi?
- Jak reagovat na „odpor“ – překonávání nesouhlasu, námitek
- Asertivita
- Konfliktní situace
- Komunikační dovednosti lektora
2. tematický blok: Lektorské dovednosti
- Jak začít školení? První dojem, získání pozornosti a autority
- Volba přístupu k účastníkům – nejčastější alternativy přístupu
- Ověřování pozornosti posluchačů, iniciování, podpora a řízení diskuse
- Umění klást otázky a naslouchat
- Zásady poskytování zpětné vazby
- Podpora důvěryhodnosti a respektování lektora
3. tematický blok: Hlasový projev a hlasová technika
- Rétorika v práci lektora
- Jak pracovat s hlasem
- Rozmlouvací techniky
- Uspořádání řeči
- Oživení mluveného projevu
- Hlasová hygiena
4. tematický blok: Technologie při výuce, interaktivní a moderní techniky
- Tvorba vzdělávacích programů pomocí moderních technologií
- Vybrané nástroje pro použití v digitálním prostředí
- Metody používané na vzdělávací akci
- Vizualizace informací
- AI jako pomocník při tvorbě vzdělávacích programů
5. tematický blok: Základy psychologie učení pro praxi
- Učení jako celoživotní adaptační proces
- Učení jako vnitřně motivovaný proces
- Zvídavost a kritické myšlení jako kompetence 21. století
- Individualita, její poznávání a podpora
- Hodnocení, zpětná vazba a související pedagogická komunikace
Lektoři
Ing. Andrea Moličová
spoluzaložila firmu Improvision, kde pomáhá lidem hledat jejich silné stránky v komunikačních dovednostech. Školí hlavně lektory, kteří potřebují ovládat verbální i neverbální komunikaci. Při workshopech využívá zkušenosti s aplikovanou improvizací, které se věnuje přes 10 let.
Mgr. Tomáš Jireček
lektor, školitel, trenér, mediátor; věnuje se především lektorování seminářů zaměřených na lektorské a komunikační dovednosti, osobnostní rozvoj. Kromě toho se věnuje dramaterapii, divadelní improvizaci se zaměřením na rozvoj měkkých dovedností, lektoroval preventivní programy na základních a středních školách, má výcvik v mediaci.
MgA. Eva Spoustová
vysokoškolský pedagog, lektorka hlasových disciplín, hlasová poradkyně, herečka, dabingová režisérka, dabérka. Pedagog na DAMU, kde vyučuje předměty Jevištní mluva a Inscenační tvorba. Jako hlasový pedagog a poradce spolupracuje s profesionálními českými divadly.
Michal Pecháček
lektor, trenér, kouč. Jako trenér, lektor a kouč má za sebou stovky odškolených hodin na různá témata. V poslední době patří mezi jeho nejoblíbenější školení a workshopy o AI. Je nadšeným uživatelem a pravidelně sleduje a vyhledává nejnovější informace v tomto oboru. Svoje postupy a techniky přináší na základě manažerské zkušenosti, sedmileté praxe v rozvoji vedoucích a také intenzivního sebevzdělávání.
Martina Holasová
lektorka, trenérka, koučka. Má za sebou stovky odškolených hodin. AI aktivně využívá v rámci své profese, ale i ve volném čase. Je zároveň zastánkyní digitálního wellbeingu. Jako lektorka a koučka pracuje už patnáct let. Kromě moderních technologií a jejich využití v lektorské činnosti se věnuje také např. osobnostnímu rozvoji, rozvoji manažerů v (nejen) korporátním prostředí.
Doc. Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D.
vedoucí katedry, koučka, psychoterapeutka a supervizorka. Kateřina Juklová je vedoucí katedry psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Hradec Králové. Zaměřuje se hlavně na téma učení, osobního rozvoje a psychoterapie. Mimo formálního akademického vzdělání absolvovala například výcvik v narativním a na řešení orientovaném přístupu systemické psychoterapie.
Kontaktní osoba
Mgr. Jaroslav Souček
manažer vzdělávání
tel.: +420 603 800 246
e-mail: vzdelavani@cuahk.cz