Hradecká konzervatoř pro lektory kreativního učení 3.ročník

Podzim / Zima 2025

4.–5. října

Komunikační a prezentační dovednosti

11.–12. října

Lektorské dovednosti

29.–30. listopadu

Hlasový projev a hlasová technika

13. prosince 

Technologie při výuce, interaktivní a moderní techniky

14. prosince

Základy psychologie učení pro praxi

Místo konání

Hradec Králové

Dotovaná cena

2.000,- Kč (celkem za celý vzdělávací cyklus / podpořeno Královéhradeckým krajem)

Anotace

Vzdělávací cyklus seminářů zaměřený na rozvoj lektorských, prezentačních, mluvních a komunikačních dovedností a dále na rozvoj kompetencí pro výuku a přípravu vzdělávacího programu včetně využití interaktivních a moderních technik s ohledem na zapojení principů kreativního učení do výuky.

Je určen umělcům a pracovníkům kulturních a kreativních oborů, kteří jsou nebo se chystají být lektory kreativního učení. U umělců bude přínosem nabytí a rozvoj uvedených kompetencí, díky kterým si rozšíří možnosti svého uplatnění v rámci tzv. druhé kariéry.

  • Projekt je rozvržen na období podzim/zima 2025.
  • Vzdělávání bude probíhat prezenční formou a víkendových seminářů.
  • Absolventi obdrží osvědčení.
  • Konzervatoř se skládá z pěti samostatných tematických bloků.

Obsah

1. tematický blok: Komunikační a prezentační dovednosti

  • Oční kontakt, mimika, gestikulace, postoj a pohyb
  • Obtížní účastníci na kurzu a co s nimi?
  • Jak reagovat na „odpor“ – překonávání nesouhlasu, námitek
  • Asertivita
  • Konfliktní situace
  • Komunikační dovednosti lektora

2. tematický blok: Lektorské dovednosti

  • Jak začít školení? První dojem, získání pozornosti a autority
  • Volba přístupu k účastníkům – nejčastější alternativy přístupu
  • Ověřování pozornosti posluchačů, iniciování, podpora a řízení diskuse
  • Umění klást otázky a naslouchat
  • Zásady poskytování zpětné vazby
  • Podpora důvěryhodnosti a respektování lektora

3. tematický blok: Hlasový projev a hlasová technika

  • Rétorika v práci lektora
  • Jak pracovat s hlasem
  • Rozmlouvací techniky
  • Uspořádání řeči
  • Oživení mluveného projevu
  • Hlasová hygiena

4. tematický blok: Technologie při výuce, interaktivní a moderní techniky

  • Tvorba vzdělávacích programů pomocí moderních technologií
  • Vybrané nástroje pro použití v digitálním prostředí
  • Metody používané na vzdělávací akci
  • Vizualizace informací
  • AI jako pomocník při tvorbě vzdělávacích programů

5. tematický blok: Základy psychologie učení pro praxi

  • Učení jako celoživotní adaptační proces
  • Učení jako vnitřně motivovaný proces
  • Zvídavost a kritické myšlení jako kompetence 21. století
  • Individualita, její poznávání a podpora
  • Hodnocení, zpětná vazba a související pedagogická komunikace

Lektoři

Ing. Andrea Moličová

spoluzaložila firmu Improvision, kde pomáhá lidem hledat jejich silné stránky v komunikačních dovednostech. Školí hlavně lektory, kteří potřebují ovládat verbální i neverbální komunikaci. Při workshopech využívá zkušenosti s aplikovanou improvizací, které se věnuje přes 10 let.

Mgr. Tomáš Jireček

lektor, školitel, trenér, mediátor; věnuje se především lektorování seminářů zaměřených na lektorské a komunikační dovednosti, osobnostní rozvoj. Kromě toho se věnuje dramaterapii, divadelní improvizaci se zaměřením na rozvoj měkkých dovedností, lektoroval preventivní programy na základních a středních školách, má výcvik v mediaci.

MgA. Eva Spoustová

vysokoškolský pedagog, lektorka hlasových disciplín, hlasová poradkyně, herečka, dabingová režisérka, dabérka. Pedagog na DAMU, kde vyučuje předměty Jevištní mluva a Inscenační tvorba. Jako hlasový pedagog a poradce spolupracuje s profesionálními českými divadly.

Michal Pecháček

lektor, trenér, kouč. Jako trenér, lektor a kouč má za sebou stovky odškolených hodin na různá témata. V poslední době patří mezi jeho nejoblíbenější školení a workshopy o AI. Je nadšeným uživatelem a pravidelně sleduje a vyhledává nejnovější informace v tomto oboru. Svoje postupy a techniky přináší na základě manažerské zkušenosti, sedmileté praxe v rozvoji vedoucích a také intenzivního sebevzdělávání.

Martina Holasová

lektorka, trenérka, koučka. Má za sebou stovky odškolených hodin. AI aktivně využívá v rámci své profese, ale i ve volném čase. Je zároveň zastánkyní digitálního wellbeingu. Jako lektorka a koučka pracuje už patnáct let. Kromě moderních technologií a jejich využití v lektorské činnosti se věnuje také např. osobnostnímu rozvoji, rozvoji manažerů v (nejen) korporátním prostředí.

Doc. Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D. 

vedoucí katedry, koučka, psychoterapeutka a supervizorka. Kateřina Juklová je vedoucí katedry psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Hradec Králové. Zaměřuje se hlavně na téma učení, osobního rozvoje a psychoterapie.  Mimo formálního akademického vzdělání absolvovala například výcvik v narativním a na řešení orientovaném přístupu systemické psychoterapie.

Kontaktní osoba

Mgr. Jaroslav Souček
manažer vzdělávání
tel.: +420 603 800 246
e-mail: vzdelavani@cuahk.cz

Přihlášky

Přihláška a platba

Jméno a příjmení
E-mailová adresa
Telefon
Organizace / Spolek / Soubor
Město

 

Organizace / Firma / Jméno
Ulice
Město
PSČ
IČ *
DIČ *
Kurzovné zaplatím *
Cena celkem
2000 Kč
Musíte souhlasit se zpracováním osobních údajů!
Musíte souhlasit s obchodními podmínkami!

Dáme impuls vaší tvorbě!

Žijeme uměním a pečujeme o rozvoj začínajících tvůrců. Objevujte s námi kreativní svět a probuďte své kulturní smysly na akcích, které pořádáme už 30 let.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.