Pro školy
Projekt kreativního učení je nastaven tak, aby podporoval probíhající výuku. Umělecké metody a spolupráce mohou být uskutečňovány v jakémkoliv předmětu v závislosti na ŠVP a RVP. Cílem je podpořit mezipředmětové vazby, činnosti probíhají zážitkovým, projektovým způsobem využívajícím postupy, se kterými pracují jednotlivé umělecké obory (citace Manuál programu Kreativní partnerství, vydáno SPKV)
Pedagog společně s umělcem/kreativcem učí v tandemu. Pedagog přispívá do programu svými pedagogickými znalostmi a pomáhá s přípravou programu v závislosti na tematických plánech pro daný ročník. Poskytuje svou expertízu, jeho role je konzultační, pomáhá jak dětem, tak umělci/kreativci. Konzultuje přípravu, realizaci, metody, reflektuje a evaluuje proces.
Rozsah práce:
Výuka ve školách se odvíjí od potřeb a zvyklostí dané třídy – může se jednat o pravidelná setkávání v rámci 2 hodin každý týden, nebo v projektových dnech.
Předpokládáme 30 hodin výkonné spolu-realizace projektu, konečný výstup a zhodnocení/evaluace – v rámci standardní pracovní smlouvy.
Nad rámec standardní pracovní smlouvy – hrazeno z grantu NPO
30 hod – příprava programu mimo výuku společně s umělcem/kreativcem
20 hod – příprava konečného výstupu, evaluace, příprava metodik
20 hod – průběžné konzultace a setkání v rámci celého projektu
Předpoklad celkem 70 hod. á třída za projekt
Přínosy pro pedagoga:
· Zážitková výuka obohacená o nové metody a umělecké procesy
· Prevence vyhoření
· Větší motivace k inovacím ve výuce
· Rozvoj kreativity a tvořivého myšlení
· Umožnění poznat děti v jiném světle
· Podpora vztahů a sociálních vazeb mezi učitelem a dětmi
Přínosy pro děti a mládež:
· Propojování s reálným životem
· Stírání hranic předmětů
· Probouzení tvořivého myšlení
· Posilování samostatnosti, zodpovědnosti, hlasu, prostoru pro vyjádření a sebevyjádření, pro vzájemnou spolupráci a rovnost hlasů
· Posilování vnitřní motivace
· Objevování a posilování silných stránek dítěte
· Učení prožitkem
· Zlepšování vztahů ve třídě, zlepšování sociálního klimatu,
· Porozumění některým budoucím profesím a spolupráce s profesionály, lepší orientace v profesích, vliv na budoucí výběr povolání